2 Eylül 2019 Pazartesi

Niş İşler

Niche Business
Daha üniversite yıllarımda bile insanların yapmayı akıl edemediği, bilgi sahibi olmadığı ama getirisi yüksek işler peşinde koşuyordum. Denedim - yanıldım, denedim yanıldım, ... denedim - tutturdum şeklinde kafama yatan birçok işi deniyordum. 80'li yıllarda ne internet nede cep telefonu vardı ama yeni başlayan bir sektör hisse senedi borsasını keşfettim. Yeni mezun bir delikanlı olarak devletin beni atadığı kurumda yoğun tempoda çalışırken bir taraftanda borsayı araştırıyordum, siyasilerin ağızından çıkan kelimelerin borsanın sığ piyasasını nasıl etkilediğini, ülkenin ekonomik trendlerini yakın olarak takip ettim. O zamanlar fiziki işleri bir kenara koyarsak işde gitmeden iş yapılacak en niş sektör borsa yatırımcığı idi. Kağıda basılmış haber kaynaklarından şirketlerin makyajlı bilançoları, hisse değerlerini grafikleri, teknik analizler ve buna bezer birçok karma gösterge ile hangi hisseyi alıp birkaç günde kaça satarım hesapları üzerinde yoğunlaşıyordum. Zira sermayem yoktu ve maaşımın küçük bir bölümü ile yatırım yapabilirdim. O zamanlar borsa İMKB Karaköyde rıhtımda bir apartman dairesi gibi bir yerde faaliyet gösteriyordu. Hisse senetleri fiziki kağıt olarak alınıp satılıyordu, üzerlerinde kopartılabilir kuponları olurdu. Öğle arasında motosikletle karaköye gidip elimdeki senetleri daha pahalıya satıp , almayı düşündüklerimi ucuza kapatmaya çalışıyordum, pazarda don gömlek satmak gibi bir faaliyetti bu. O ara sokakta birçok borsa simsarı hatta aracı kurum sahibi adamla tanıştım. O zamanlar  borsa ülkede yeni olduğu için nerede ise tüm senetler yükseliyordu. Derken bu işi aracı kurumlar vasıtası ile yapmaya başladım. Aracı kurumlarda şimdiki foreks kaldıraçlı yartırım sisteminin ilkel formu açığa alım satım yapılabiliyordu. 20 li yaşlarda doğru kağıtlara yatırım yaparak açığa işlem yapanların saygınlık seviyesine ulaştım. Takip ettiğim şirketlerin muhasebecilerini ve mali müşavirlerini arayarak Allah vergisi ses tonumla yönetim kurulu toplantı zamanları ve alınacak kararlarla ilgili fikir alıyordum. Bu bilgilerle yükselme ve düşme potansiyeli olan kağıtlara açık hesap işlem yapıp günlük kazançlar elde ediyordum. Minik sermayemi birkaç ayda şimdiki bitcoin'in yükselişi gibi seviyelere çıkardım. Ama dönemin başbakanı Tansu Çiller kredi derecelendirme kurumunundan gelen kötü puanla bir günde tabandan bile alıcı bulamayan hisse senetlerine bir gecede %20 devaluasyon yaparak son darbeyi indirdi, üstünede 3 ayda net %50 kazanç sağlayan süper hazine bonoları ile borsayı uzun yıllar yatırım yapılamaz hale getirdi. Tabi bende günde %10 dan za kazandığımda üzüldüğüm günlerden tabandan aktif satış yazmama rağmen 3 gün alıcı bulamayan günlere geçerken porföy değerinin yarısını birkaç günde kaybettim. Ama döviz ve hazine bonosu ile kayıpları dolar bazında yerine koymayıda başardım. 1990 lı yıllarda borsadan çıktım ve artık ilgilenmedim, zira tamamen spekülatif haraket eden fiyatlarla kumar oynamaktan farksız hale geldi. Şu anda nasıl bilmiyorum.

1990 lı yıllardan beri döviz piyasası ve çapraz kurlar ilgimi çekti, borsada birkaç günde servet kazanıp kaybetmek mümkünken döviz piyasası daha tahmin edilebilir gelmeye başladı bana. Ülke politikaları , paranın dünyadaki genel dağıtıcı ve toplayıcısı FED , bizim merkez bankamızın alacağı kararlar büyük ölçüde tahmin edilebilir olduğu için iyi takip eden yatırımcılara daima para kazandıracak bir niştir. Halada öyle. İşte bu finansal maceralarla kendime ve aileme akademik kariyerimin sağlayacağı ortalamaların çok üzerinde bir gelir sağladım. Çapraz kurlardan arbitrajdan, foreks ten nasıl para kazanılacağını başka yazılarda anlatacağım.

Asıl sözü getirmek istediğim konu bitcoin ve diğer kripto paralar. Bence internetin keşfinden sonraki en büyük buluş bu ve ölümsüz olarak görüyorum. 50 yaşlarıma rağmen bir çocuk gibi heyecan duyuyorum ve ciddi boyutta kazançta sağlıyorum. Bu konulardada riskler var tabiki ama hedefimiz daima riski minimize edip geliri maximuma çıkartmak. Aslında bu makas daima ters işler, gelir beklentisi yükseldikçe risk olasılığıda artar ama kolu bacağı kaptırmadan kazanç sağlamakta mümkün, ben başarıyorum sizde başarırsınız. Bloğumu okumaya devam edin.

1 yorum:

  1. Btcturk,Binance,Paribu güvenilir mi değil mi yazlarımız:

    1- Btcturk güvenilir mi diye merak ediyorsanız tıklayın: btcturk güvenilir mi
    2- Binance güvenilir mi diye merak ediyorsanız tıklayın: binance güvenilir mi
    3- Paribu güvenilir mi diye merak ediyorsanız tıklayın: paribu güvenilir mi

    4- Binance güvenilir mi diye merak ediyorsanız tıklayın: binance güvenilir mi

    YanıtlaSil

Bitcoin madenciliği