2 Eylül 2019 Pazartesi

Bitcoin borsaları , kripto para alım satımı

Binance.com
Bitcoin iyi güzel ama nerden nasıl satın alacağız , hangi bitcoin borsasına güveneceğiz, sonra çiftlik bank tosun gibi kaçıp gitmesinler, bizim paraları Uruguay'larda harcamasınlar. Evet elle tutulur birşey olmadığı için bitcoin yatırımı yaparken son derece dikkatli olmak gerekiyor. Ülkemizde henüz kripto para alışverişlerini regüle eden bir kanun çıkartılmadı ama eli kulağındadır yakında çıkar. Bu arada Türkiye'de birkaç bitcoin borsası olmasına rağmen ben yıllardır  üzerinden alım satım yapıyorum, Türkiyede'de İstanbul Şişli'deki  borsasında işlem yapıyorum. Çünkü binance dünyanın en büyük bitcoin borsası ve cripto yatırım merkezi diyebilirim. Sadece bitcoin değil dünyada kayıtlı tüm kripto paraları ve ico ları binance ta bulabilirsin. Bunun dışında alım satımlarda ve para çekme durumlarında borsaların uyguladıkları komisyonlar  da en düşük seviyelerde tutulmuş. Üye olduğun zaman kredi kartı ile bitcoin alabiliyorsun veya başka bir cüzdanda bulundurduğun bitcoinleri binance hesabındaki cüzdanına aktarıp işlem yapabiliyorsun. Bunların dışında binance sana ilgilendiğin coinler hakkında çok detaylı bilgilerde veriyor. Binance.com da dil seçenekleri arasından Türkçe'yi seçebiliyorsun.

'a ücretsiz üye olmak için tıklayınız

Türkiye'de İstanbul Şişli'deki 'a üye olmak içinde buraya tıklayın

Borsa dışında bitcoin cüzdanına sahip şahıslar veya firmalar arasındada kripto para alış verişi mümkün. Mesela bir arkadaşının sana borcu var ama bitcoinle ödemek istiyor, veriyorsun binance cüzdan adresini şak diye oraya yolluyor. Yalnız şunu hatırlatayım, gerek bitcoin borsalarına , gerekse şahıslara bitcoin yolladıktan sonra ay ben hata ettim işlemi iptal edeyim derseniz bu mümkün olmayacaktır. Ancak coini tahsil eden cüzdan sahibi isterse size bitcoini geri yollayabilir.

Bitcoin borsası seçerken dikkat edilmesi gereken unsurlar öncelikle güvenilir olmasıdır, uzun zamandır faaliyette olan binance gibi borsalar hakkında birçok forumda yorumlar bulabilirsiniz, internette olumlu veya olumsuz olan herşey ışık hızı ile yayılır. Hakkında pek bilgi olmayan borsalara yatırım yapmayın derim. Ben ilk zamanlar riski bölmek için nerede ise 10 farklı bitcoin borsasında işlem yapıyordum ama zamanla güven gelişti ve teke indirdim. Diğer borsalardada hesaplarım açık duruyor ama kafanız fazla karışmasın diye şimdilik onlardan bahsetmeyeceğim.

Bu arada  tan kredi kartınız ile bitcoin alacaksanız ülkemize ait bir kart kullanırken işleminizi gece veya hafta sonu değil Türkiye'deki mesai saatleri içinde yapın. Zira harcamanız bankanın o anki döviz kurları üzerinden TL ye çevriliyor, mesai harici bankaların döviz alım satım makasları aşırı açık oluyor.

Bitcoin alırken tam bir bitcoin alma zorunluluğunuz olmadığınıda hatırlatalım mesela 100 dolarlık bitcoinde alabilirsiniz, bir bitcoinin onbinde biri bile alıp satılabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bitcoin madenciliği