2 Eylül 2019 Pazartesi

Kripto para nedir ?

Bitcoin nedir ?
Açıkgözün biri zamanında çıkmış eskiden beri kullanılmakta olan şifreleme sistemini benzersiz bir kod haline getirmiş, kodun bilgisayarlar arası transfer günlüklerinide kodun ucuna ekle komutunu yazılıma tanımlamış, kodların barındırıldığı cüzdan yazılımlarına birer adres üretmiş, bu adresler arasında bitcoin adı verilen kodlar dolaştırıldıkça bu haraketlerin tüm cüzdanlara bildirilmesinide yazılıma komutlamış derken bitcoin yaratılmış.

Peki bitcoin neden icad edildi ? 

Aslında çok ulvi sebeplerle icad edilmedi diyebilirim. Vergi ödemesi yapmak istemeyen tüccarlar ve kanun dışı gelir elde edenler parasal alışverişlerini offshore bankalar aracılığı ile yapıyorlardı ( hala yapılıyor ) ama bu hesap haraketleride takip edilebilir hale gelince hiç kimsenin takip edemeyeceği, vergi kesemeyeceği bir paraya ihtiyaç duyuldu, işte dijital para bu sebeplerle yaşamına başladı.

Bitcoinle tanışmam

Bende yıllar önce binlerce bitcoinele bir hamburger sipariş verilebildiği haberi ile öğrenmiştim bunu. Tabi insan güvenipte para yatıramıyor hemen ama aradan yıllar geçince şimdiki değerinin çok altında iken bitcoin almıştım, ama ne yazıki 2 katına çıkınca hemen sattım ( borsacı mantığı ) sonra 10 kat pahalıya yeniden aldım 3 katına kadar bekleyip sabrımı zorladım ve yeniden sattım. Merdivenin basamaklarında bunu birkaç kez yaptım. Alıp tutsa idim büyük servet yapacaktım ama yinede hatrı sayılır boyutta kazanç elde ettim. Hala bitcoin fiyatı aşağı yukarı dalgalandıkça teknik alım satımlar yaparak aradan talaş çıkartıyorum.

Bitcoin fiyatı artar mı ? 

Kripto paraların dolar veya başka paralar karşısında ne kadar olacağını önceden kestirmek maalesef mümkün değil. Ama ekonomide çok kullanılan kıtlık, bolluk, tüketim, ihtiyaç gibi donelerin tabloya yerleştirdiğinizde bitcoinin artacağını söyleyebilirim orta ve uzun vadede. Bitcoini sadece halkın birikimlerini tasarruf ettiği bir enstrüman olarak görmeyin, yasa dışı piyasada halen ihtiyaç duyulan bir alım satım aracıdır. Resmi olarak bildirilmesi mümkün olmayan kazançlar genellikle kripto cüzdanlar arasında dolaşan bitcoinlerle tasarruf edilir, ödeme yapılır veya alınır. Peki amerikan merkez bankası sürekli dolar basıyor ( emisyon hacmi ) avrupa merkez bankasında euro basıyor ( La casa de papel ) , bizim merkez bankasında lira basıyor, birileri bitcoin basarak dolaşımdaki bitcoin miktarını arttırabilir mi ? Bu mümkün değil işte, çorbaya bir bardak su daha katalım birşey olmaz mantığı bitcoinde işlemiyor. Kripto paralar ilk yaratıldığı anda kaç adet olduğu belirlenir ve sonradan değişiklik yapılamaz. Hatta bitcoin madencilerine ödenen ödül bitcoinler bile sayı olarak bellidir ve 2100 yılında artık çıkartılacak bitcoin kalmayacaktır. Bu bilgi gelecekte bir bitcoin kıtlığı yaşanacağını düşündürdüğü için bitcoinin fiyatı füze gibi yükseldi. Bitcoinin bir milyon dolara çıkması beni hiç şaşırtmaz. Tabiki fiyat düşebilirde ama kripto para inancı ve yatırımcı sayısı logaritmik olarak artarken ben düşeceğini zannetmiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bitcoin madenciliği